13 listopada 2017 Udostępnij

Artykuły biurowe - jak wybrać najlepsze?

Aby praca w biurze była efektywna potrzebne będą odpowiednie artykuły biurowe, które ją ułatwią, usprawnią i jednocześnie sprawią, że będzie ona wykonywana z przyjemnością. Każde biuro potrzebuje różnych rzeczy, aby jego pracownicy mogli wykonywać dobrze codzienne obowiązki czy chociażby komunikować się ze sobą. Nawet takie drobiazgi jak ołówek, korektor czy taśma samoprzylepna i podajnik do taśmy mogą okazać się niezastąpione. 

Aczkolwiek kompletując pierwszy raz listę potrzebnych artykułów do pracy w biurze można pominąć kilka nieoczywistych elementów. Dopiero w sytuacji, w której okażą się niezbędne można dojść do wniosku, że to jest właśnie to o czym zapomnieliśmy. Niektóre elementy są też tak oczywiste, że dopiero kiedy się skończą uświadamiamy sobie, że bez nich nie możemy pracować. Są rzeczy, które można sobie pożyczać od biura do biurka, ale są też takie, które każda osoba powinna mieć do własnego wykorzystania. Jakie artykuły biurowe są zwykle niedoceniane?

Artykuły biurowe - zawsze pod ręką

Nie można generalizować pracy w biurze, ponieważ różne firmy zajmują się różnymi rzeczami. Innych artykułów biurowych będzie potrzebować biuro rachunkowe, a innych firma zajmująca się rekrutacją pracowników do prac sezonowych. Dlatego też można powiedzieć, że lista potrzebnych artykułów biurowych jest zależna od pracy, jaką się wykonuje. Z tego też powodu najbezpieczniejsze będzie wykonanie listy "potencjalnych oraz niezbędnych" produktów do kupienia. 

Na liście produktów niezbędnych powinny się znaleźć:

- długopisy, ołówki, markery i inne elementy do pisania,

- segregatory A4, folie do segregatorów oraz dziurkacz do papieru A4,

- czysty papier do drukarki oraz notatniki,

- karteczki samoprzylepne i taśma klejąca.

Te akcesoria są potrzebne w każdym biurze obojętnie czym by się ono nie zajmowało. Do listy warto też dodać zszywacz czy nożyczki, ale nie muszą one być kupowane dla każdego pracownika. Jeśli biuro jest małe wystarczą 2-3 sztuki na pomieszczenie.

artykuły biurowe

Źródło: https://pixabay.com

Artykuły biurowe - gdzie kupić?

Obecnie w każdym dużym mieście można znaleźć hurtownie papiernicze z artykułami do biura. Także w dużych supermarketach można znaleźć odpowiednie działy z takimi produktami. Jednak głównym problemem takich zakupów jest to, że trzeba poświęcić czas na dojazd do sklepu, zrobienie odpowiednich zakupów według listy oraz jeszcze trzeba zakupy spakować, dowieźć i rozpakować. Kupując produkty przez Internet problemem może być jedynie czas dostawy, ponieważ nie będą one "na już", a najpewniej na jutro. Jednakże często można znaleźć oferty promocyjne, przeceny czy rabaty na zakupy hurtowe. Ponadto w wielu sklepach kupując jakieś akcesoria od razu pojawiają się sugestie co jeszcze kupić, a wtedy na pewno nie zapomnimy o niczym, nawet jeśli produktu nie było na liście. W obu typach sklepów dostaniemy też fakturę vat do celów księgowych.

Artykuły biurowe - sprzęty elektroniczne

Każde nowoczesne biuro musi być wyposażone w nowoczesne sprzęty elektroniczne. Podstawą jest komputer i drukarka. Ale w wielu biurach wciąż działają też faksy czy potrzebne są duże maszyny, które łączą w sobie funkcje: ksera, drukarki i skanera. Wszystkie te urządzenia potrzebują na przykład papieru. Ale drukarki czy kserokopiarki potrzebują też tuszu lub tonera, które co jakiś czas trzeba uzupełniać. Warto jest mieć chociaż jeden komplet takich akcesoriów na wymianę, ponieważ zazwyczaj kończą się one w najmniej spodziewanym momencie. Ponadto kupując kilka sztuk na raz czasem można otrzymać rabat lub też jedną sztukę gratis co jest bardzo ekonomicznym rozwiązaniem.

Artykuły biurowe - dbaj o czystość

Jeśli w biurze przyjmowani są klienci bezpośredni bardzo ważne jest, aby każdy pracownik miał porządek na biurku oraz aby dokumenty nie leżały "na wierzchu", ponieważ nikt niepowołany nie powinien ich widzieć. Dlatego też ważne jest, aby biurka były wyposażone w szafki albo szuflady na podręczne rzeczy takie jak choćby rzeczy osobiste pracownika czy torebka. Same dokumenty powinny być uporządkowane w segregatorach czy plastikowych kuwetach do tego przeznaczonych. Segregatory można schować do szafek przy biurkach albo też do jednej dużej szafy, która powinna być elementem wyposażenia każdego biura. Na biurku oprócz kuwet na dokumentu można postawić różnego rodzaju organizery na przykład na długopisy i karteczki samoprzylepne przez co będą one w jednym miejscu, a na biurku zostanie dużo miejsca dla komputera czy po prostu przestrzeń, aby bez przeszkód porozmawiać z klientem siedzącym na przeciwko. Uporządkowane biurko świadczy o tym, że firma podchodzi na poważne też do małych rzeczy, a to jest dobrą reklamą usług biura.

Komentarze (0)