30 czerwca 2016 Udostępnij

Jak wybrać odpowiednią domenę dla firmy

Domena to adres internetowy, który internauci wpisują w wyszukiwarkę, by dostać się na stronę www. Składa się z nazwy domeny i rozszerzenia. Domena internetowa powinna wiązać się z profilem firmy i być łatwa do zapamiętania.

Domena związana z firmą

Właściciel strony internetowej odpowiada m.in. administrowanie serwerem oraz wybór zawartości, grafiki i domeny strony, czyli adresu internetowego, na który składa się nazwa domeny oraz rozszerzenie. Nazwa domeny powinna być nieskomplikowana oraz łatwa do wypowiedzenia i zapamiętania. Najlepiej, aby była związana z profilem działalności gospodarczej bądź typem strony internetowej. Dzięki temu internauci otrzymają spójny
przekaz informujący o tym, jaka zawartość mieści się na naszej stronie internetowej. Doborze wybrana domena ma potencjał promocyjny i jest pierwszym krokiem do zaistnienia firmy w internecie.

Rozszerzenie domeny

Do nazwy domeny trzeba też dobrać rozszerzenie. Najpopularniejszym zakończeniem adresu internetowego na terenie Polski jest .pl a na terenie Europy .eu. Do wyboru są także rozszerzenia funkcjonalne, np.: .com.pl, .net.pl, rozszerzenia regionalne, np.: .waw.pl, krakow.pl oraz globalne: .com, .net, .org, .info, .biz – dla firm działających na szeroką skalę. Rozszerzenia domen należy dobrać do rodzaju przedsiębiorstwa, np. rozszerzenie .com przeznaczone jest dla firm działających na rynku komercyjnym, a .org dla organizacji.

Zakup domeny

Domenę internetową można zakupić z rynku pierwotnego – od firm specjalizujących się w rejestracji domen lub z rynku wtórnego – od dotychczasowego właściciela domeny. Cena domeny zależy od wybranego rozszerzenia i stawek obowiązujących w danej firmie
rejestrującej domenę. Należy pamiętać, że kupując domenę nie zyskujemy jej na wieczność. Po roku użytkowania adresu, należy przedłużyć korzystanie z domeny i ponownie za nią zapłacić.

Materiał partnera zewnętrznego