6 czerwca 2018 Udostępnij

Na czym polega remarketing?

Każdy właściciel strony WWW chciałby, aby odwiedzało ją pokaźne grono osób. Wielu zależy także, by użytkownicy dokonywali konwersji. Niestety nierzadko okazuje się, że z jakiegoś powodu internauci, w którymś momencie opuszczają nasz serwis i na przykład: nie wykonali ostatniego kroku podczas zakupów online.

Czym jest remarketing?

Jest to jedno z narzędzi związanych z reklamą Google AdWords. Remarketing polega na gromadzeniu danych o użytkownikach, którzy odwiedzili nasz portal. Na ich podstawie stworzone zostają listy remarketingowe, dzięki którym można wysyłać dostosowane do odbiorcy komunikaty. Przykładowo, jeśli jakaś osoba zrezygnowała z zakupu zaraz przed zakończeniem całego procesu, przez jakiś czas możemy wyświetlać jej reklamę przypominającą o naszym produkcie. Wszystko opiera się na tak zwanych plikach cookie, które od jakiegoś czasu stały się bardzo popularne.

Krok po kroku

Remarketing możemy rozpocząć przy pomocy konta AdWords. Konieczna będzie konfiguracja, dzięki której uzyskamy tak zwany tag remarketingowy. Kod musimy umieścić na naszej witrynie. Ważne jest aby zamieścić go na każdej podstronie, tylko wtedy zadziała odpowiednio. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy cały proces wykonaliśmy poprawnie, skorzystajmy z Tag Assistenta. Kolejne kroki polegają na stworzeniu list i na końcu uruchomieniu kampanii remarketingowej.

Wiele plusów

Osoby korzystające z remarketingu wskazują na jego liczne zalety. Po pierwsze przekazy reklamowe docierają do odpowiednio sprecyzowanej grupy docelowej. Nie musimy martwić się, że zobaczą ją osoby nie zainteresowane naszą usługą. Tym samym mamy większą szansę na to, że użytkownik dokona konwersji i na przykład kupi nasz produkt lub uzupełni formularz. Ważne jest także to, że w treści reklamy możemy zamieścić najważniejsze informacje o usłudze, w tym jej cenę, co może zachęcić potencjalnego klienta do zakupu.

Remarketing to tylko jedna z wielu możliwości marketingu online. Jest on bardzo często wybierany szczególnie przez właścicieli sklepów internetowych. Dzięki niemu szybko i skutecznie dotrzemy z przekazem do osób, które już odwiedziły naszą witrynę i wykazały chęć konwersji.

 

Materiał zewnętrzny