8 sierpnia 2016 Udostępnij

Promocja w sieci czyli o nowych strategiach marketingowych

Zacznijmy od wyjaśnienia na czym dokładnie polega inboud marketing.

Jest to strategia marketingowa opracowana z myślą o tym, aby potencjalni przyszli klienci mogli sami wyszukać informacje na temat danej firmy oraz usług lub produktów oferowanych przez nią. Inaczej nazywany jest także marketingiem przychodzącym, ponieważ klienci sami praktycznie do nas docierają.

W inboud marketning (http://fusioninboundmarketing.pl/) wykorzystuje się szereg narzędzi znanych z content marketing, optymalizacji SEO, copywritingu oraz działań związanych z PR w Internecie. Ten rodzaj marketingu wyróżnia się aktywnym podejściem do klienta, oczekując wzajemnej interakcji na zasadzie budowania wzajemnych relacji, co jest alternatywą dla marketingu tradycyjnego. Marketing przychodzący jest coraz częściej stosowany w różnych branżach, co wynika ze zmian jakie zachodzą w oczekiwaniach i preferencji klientów. użytkownicy Internetu nie chcą być biernym odbiorcą, teraz zmienia się podejście na bardziej agresywne ze strony klienta i to on sam chce decydować z czyich usług i produktów chce korzystać, bez narzucenia jakichkolwiek agresywnych reklam.

​Bardzo dużo narzędzi marketingowych stosowanych do tej poty, czyli telemarketing, reklama banerowa, mailing elektroniczny i inne natarczywe publikacje, bardzo często są już odbierane bardzo negatywnie przez potencjalnych odbiorców. Obecnie większość nabywców chce samodzielnie decydować o swoich kontaktach i wyborach, sami szukają informacji o produktach i usługach w danej tematyce. Najczęściej robi to poprzez różne wyszukiwarki, fora, media społecznościowe, serwisy tematyczne i contentowe. Wobec tego ważne jest dla każdego z nas, aby właśnie w tych miejscach zostawiać jak najwięcej informacji na temat firm, usług i produktów jakie oferujemy. Informacje na temat naszej oferty, zostawione w tych miejscach, są dla każdej firmy inwestycją w przyszłość i najbardziej pozytywną formą marketingu w tej chwili.

Narzędziami pomocnymi w tym zakresie działań jest właściwa optymalizacja SEO witryny internetowej wybranej przez nas, a także właściwe przygotowanie treści tekstu pod względem prawidłowego marketingu, co wzmacnia całą wartość przekazu dla osób zainteresowanych. Dodatkowo możemy zastosować wsparcie w postaci działań e-PR w mediach, gdzie mogą zostać publikowane określone komunikaty przygotowane tak, aby przekazać wskazane informacje w sposób nie narzucający się agresywnie do nabywców, ale też pozostający w pamięci. Inboud marketing jest tak skonstruowany, że ułatwia publikacje informacji o ofercie, ale ma także odpowiednie narzędzia do mierzenia skuteczności działań marketingowych w tej kampanii. Jest to bardzo ważne do kontrolowania który przekaz i forma są najbardziej efektywne, a z których zrezygnować, bo nie przynoszą pożądanych skutków. W ten sposób budujemy w nabywcach wizję i świadomość marki, mamy kontrolę nad prowadzonymi akcjami marketingowymi i dajemy sobie pole manewru w kontaktach z klientami.

jak to działa

Marketing przychodzący można nazwać także taktyką specyficznych działań, jakie mają na celu sprowokowanie pewnego efektu, w pewnym czasie i w określonych sytuacjach. Mogą to być także działania strategiczne, wymierzone w dłuższy okres czasu, ponieważ nie zawsze da się osiągnąć zamierzone cele w krótkim czasie. Wszystkie działania marketingu przychodzącego obejmują wykorzystanie wielu narzędzi promocyjnych oraz funkcjonowanie za ich pomocą. Planując działanie z nim związane, lepiej jest określić plan długofalowy, z ukierunkowaniem na określony cel, starannie przemyślany i przeprowadzony w kilku etapach. To wszystko sprawia, że firma ma bardzo duże wsparcie ze strony promocji produktów i usług, w budowaniu marki oraz w realizacji aktywności . Marketing przychodzący na charakter długofalowy również poprzez działalność na forach i mediach internetowych. Inboud marketing tworzy i dystrybuuje także filmy i prezentacje o firmie i jej ofercie, zgodnie z zasadami content marketing. A zapewniając odpowiedni dobór narzędzi SEO, można zmaksymalizować odbiór i przekaz treści jakie przygotowano wcześniej, śledząc na bieżąco to jak zastają odbierane komunikaty przez potencjalnych klientów.

Cały e-PR jaki mamy do dyspozycji można znakomicie przystosować do wymagać marketingu przychodzącego, tak by gromadzić treści publikacji i umieszczać je na forach, stronach branżowych czy innych kanałach informacji internetowych. Odpowiednio przygotowane komunikaty podawane sa dla klientów w formie artykułów prasowych i informacji np. na temat ostatnich wydarzeń, a wszystko w miejscach do tego wybranych przez firmę. Pamiętać jednak należy o tym, że zawsze dobór narzędzi marketingu przychodzący powinien być traktowany bardzo personalnie i faktycznie dobrany do potrzeb i możliwości firmy. Dlatego podstawą każdej dobrej kampanii, jest początkowe zapoznanie się ze szczegółami oferty firmy, specyfiki danego produktu lub wybranej usługi, a następnie przełożenie tego w sposób jasny i komunikatywny dla odbiorców.