12 kwietnia 2017 Udostępnij

Tajniki promocji – poznaj je!

Udane promocje są nieskomplikowane. Emitowany jest prosty przekaz, pokazywana jest nagroda, jest informacja o tym, co trzeba zrobić i to wszystko.

Okazja, przecena, wyprzedaż, promocja

Jeśli jest jedna rzecz, która kojarzy nam się z promocjami konsumenckimi, na pewno będzie to euforia bijąca z plakatów. „Gratis!”, „Okazja!”. Przy samej półce zobaczymy potem coś już bardziej przyziemnego, jak dwa produkty w cenie jednego lub zniżkę na drugi produkt. Są to typowe akcje marketingowe, które nastawione są na wzrost sprzedaży. Kwestia aktywacji konsumenckiej to jednak znacznie szerszy temat, w którym pojawiają się chociażby różne konkursy i loterie starające się poprzez emocje o złapanie mocniej za portfel klienta. Tego typu akcje są często skuteczne.

Aktywacja konsumencka okazuje się zaskakująco łatwa do wykonania. Ważne jest tylko pilnowanie przestrzegania kilku podstawowych zasad odnośnie udanych akcji i dopasowywanie ich w nieznaczny sposób do zmieniających się preferencji konsumentów oraz otoczenia rynkowego. Chodzi przede wszystkim o stosowanie starych metod z użyciem nowych kanałów i wykorzystywaniem do tego nowoczesnej technologii. Konsument ma dzisiaj inne schematy zachowywania się na rynku, co jednak nie sprawia, że jego preferencje czy odruchy są inne. Prostota przekazu zawsze przekłada się na łatwość jego zrozumienia i tym samym powiększenie zaangażowania klienta. Odpowiednie dopasowanie przekazu i marki sprawia, że zyskamy bardzo dużo pod względem wizerunku i bezpośredniej sprzedaży.

Redakcja rekomenduje: Tanie zakupy - ranking dyskontów >>

Grupa docelowa – na celowniku

Świat promocji jest bardzo nieskomplikowany i wszelkie próby mnożenia problemów są zupełnie bezcelowe. Panują tutaj dość oczywiste zasady, czyli im nasza grupa docelowa jest młodsza, tym przekaz nacelowany właśnie do takiej grupy powinien mocniej akcentować jej otwartość i innowacyjność, nastawienie na mobilność oraz narzędzia internetowe. Te złożone kwestie nie oznaczają jednak, że sam przekaz ma być komplikowany. Prosta loteria z wykorzystaniem aplikacji internetowej przyciągnie znacznie więcej osób od złożonego konkursu. Dodatkowa odrobina kreatywności w konkursie na pewno będzie pomocna. Jeśli wszystkie te kwestie zbierzemy razem, uzyskamy konkurs o stosunkowo prostej formie wymagający minimum, ale mimo wszystko zawsze odrobiny kreatywności. Nasz konkurs będzie dostępny przez nowoczesne kanały i będzie miał charakter masowy.

Poznać Klienta

Demografia to ważna cecha, ale nie jedyna. Potrzebna jest dokładna analiza psychograficzna, dzięki której będziemy w stanie dostosować nasze działania do wymagań oraz umiejętności grupy docelowej. Musi się to oczywiście odbywać w kontekście marki i tworzonego wizerunku. Paradoksalnie, łatwiej jest kreować mechanizmy aktywizacyjne dla osób starszych, po 50. roku życia, ponieważ w ich wypadku znacznie lepiej działają proste mechanizmy loteryjne polegające chociażby na zgłaszanie się przez SMS. W tej grupie wiekowej można nawet dopuszczać zgłoszenia listowne. Dokładne rozwiązania dla wszystkich grup mogą podpowiadać nam badania na temat konsumpcji Internetu. Musimy tutaj zawsze pamiętać o naszym budżecie i planowanej skali działania, ponieważ rozwiązania prostsze, takie jak zwykłe konkursy internetowe, mogą być mniej skuteczne, ale znacznie bardziej efektywne kosztowo w każdej grupie. Ogólnie rzecz biorąc, każde nasze działanie będzie skierowane do wszystkich, ale realnie będzie trafiać do grupy, jaka sobie założymy do zaktywizowania.

promocje spożywcze

Zdefiniuj cele promocji

Definicja celu działania wcale nie jest oczywista. Co konkretnie chcemy osiągnąć? Czy chcemy ściągnąć nowych ludzi i zaproponować im pierwsze skorzystanie z usługi? A może podbieramy klientów konkurencji? A może chcemy podnieść rotację wśród naszych konkurentów? A może chcemy znowu przekonać do siebie konsumentów utraconych?

Dokładne zdefiniowanie tej kwestii pozwoli nam lepiej zbudować narzędzia przekazu i sam przekaz. Zupełnie inaczej przekonuje się klienta do porzucenia obecnego partnera niż do wyboru nas jako swojego partnera. W pierwszym przypadku łamiemy opór-inercję klienta, a w drugim budujemy odpowiedni obraz samych siebie. Klientów majonezu łatwo przekonamy ceną do zmiany marki, ale ta sama metoda w przypadku kosmetyków zwykle nie działa zupełnie. Przyzwyczajenie to druga natura człowieka i jeśli właśnie z nim walczymy, nasze metody muszą być bardzo dokładnie dostosowane do tego frontu.

Promocja na pokuszenie Klienta

Kwestia przyciągania klienta do siebie to z kolei coś w rodzaju kuszenia. Najważniejsze w tym przypadku jest zbudowanie wrażenia, że nasz produkt już był pożądany przez klienta, zanim w ogóle się pojawił. Z jednej strony, będziemy tutaj pokazywać przesłanki rzeczowe, fakty i logikę, a z drugiej strony, opierać się będziemy na emocjach i zachęcaniu. Wszystko oczywiście musi być bardzo proste.

Zobacz również: http://zakupywmarketach.pl/swiat-promocji/yxnv/skuteczna-gazetka-promocyjna-gazetki-reklamowe.html

Komentarze (0)