25 maja 2016 Udostępnij

Subaru Levorg - w odpowiedzi na potrzeby klientów z Europy

Europejscy klienci firmy Subaru powinni być już pogodzeni z tym, że nie traktuje się ich priorytetowo. Na szczęście, od niedawna możemy obserwować zmianę tego trendu. Niemała jest w tym zasługa modelu Levong. Nowy model może okazać się rozwiązaniem przełomowym, trudno bowiem o lepszy przykład samochodu dla Europejczyka.

Mamy w jego przypadku do czynienia zarówno z nadwoziem kombi, jak i z mocnym silnikiem, nie można przy tym nie wspomnieć o napędzie na cztery koła i solidnym wyposażeniu. Gdy przyglądamy się Subaru Levorg z zewnątrz, nie możemy uwolnić się od skojarzenia z WRX STi. Rodzinne kombi ma sportowe aspiracje, co można dostrzec między innymi obserwując wlot na masce oraz dość agresywną linię przednich świateł. Jeśli analizujemy auto pod kątem jego wymiarów, najwłaściwsze wydaje się uplasowanie go gdzieś pomiędzy kompaktami w wersji kombi oraz samochodami klasy średniej. Levorg jest krótszy niż Avensis, a jednocześnie dłuższy niż model Auris kombi. Pewne wyzwanie stanowi zatem odpowiedź na pytanie o to, który z samochodów można uznać za jego bezpośredniego poprzednika. Tu najczęściej wspomina się o Legacy, choć jego wszystkie modele były większe niż Levorg. Jeśli jednak przyjrzymy się wnętrzu samochodu, będziemy mieli pewność, że spodoba się ono miłośnikom marki. Trudno tu o jakiekolwiek rewolucyjne zmiany, mamy więc do czynienia ze wszystkimi tymi rozwiązaniami, do których Subaru zdążyło przyzwyczaić swoich klientów.

subaru levorgWnętrze nie jest może wykonane z wysokiej jakości materiałów, specyfika auta sprawia jednak, że nikt ich również nie oczekiwał. Subaru nigdy nie było zresztą marką, która rozpieszczałaby nas pod tym względem, tworzywo o dość miękkiej fakturze można więc uznać za swego rodzaju znak rozpoznawczy. Na tym tle bardzo korzystnie prezentują się fotele, które nie tylko są wygodne, ale również gwarantują dobre trzymanie boczne. Również obsługa opcji, w jakie wyposażony jest samochód nie nastręcza trudności, choć pewien problem może stanowić przyzwyczajenie się do trzech ekranów, które rozmieszczono po całym kokpicie. Pewne zaskoczenie stanowi też klimatyzacja, w tym modelu bowiem obsługiwana jest pokrętłami zlokalizowanymi zaraz przy drążku od skrzyni biegów, choć kontrola ustawień wymaga od nas oderwania wzroku od jezdni. Po raz kolejny jednak trudno o zdziwienie, rozwiązanie to było bowiem stosowane również we wcześniejszych modelach Subaru. Miłośnicy motoryzacji powinni docenić i to, że otwiera się przed nimi możliwość systematycznego kontrolowania aktualnego ciśnienia oraz doładowania turbo, choć zwykły kierowca z pewnością przeżyłby i bez tej innowacji. Levorg powinien przypaść do gustu również tym osobom, które decyzji o zakupie konkretnego modelu nie podejmują z łatwością, nieustannie zastanawiają się bowiem nad tym, jaka specyfikacja będzie dla nich najlepsza. Subaru zapewnia nam zatem wyłącznie jeden silnik, który przenosi moment obrotowy na cztery koła wykorzystując w tym celi skrzynię Lineartronic (CVT). Sam zestaw powinien zresztą przypaść do gustu nawet dość wymagającym użytkownikom.

subaru levorg​Silnik ma moc 170 koni mechanicznych, co pozwala mu na rozpędzenie się do stu kilometrów w zaledwie 8,9 sekundy, dobrze sprawdza się przy tym w połączeniu z napędem s-AWD tradycyjnym dla Subaru. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że nie mamy do czynienia z jakimikolwiek mankamentami, za taki można bowiem uznać to, że podczas jazdy po mieście samochód może potrzebować nawet 11 litrów paliwa na 100 kilometrów. Trudno jednak utrzymywać, że jest to informacja szokująca, skoro mamy do czynienia ze stałym napędem na wszystkie koła i naprawdę dużą mocą. Zrozumienie nie oznacza jednak akceptacji, kierowcom może więc przeszkadzać brak rozwiązania alternatywnego. Podobny problem pojawia się i wówczas, gdy analizie poddajemy wersje wyposażenia, dostępne są bowiem tylko dwie - GT-S Comfort i GT Sport. Co więcej, różnice pomiędzy nimi można określić mianem kosmetycznych dotyczą bowiem przede wszystkim rozwiązań takich, jak elektrycznie regulowany fotel kierowcy, większa ilość gniazd USB oraz inny system audio. Oferta obejmuje też wersję GT ta jednak jest nie tylko najuboższa, ale i dostępna wyłącznie na specjalne zamówienie. Cena najtańszego modelu oscyluje w granicach 30 tysięcy euro, polski kierowca będzie musiał więc wydać około 129 tysięcy złotych.

Nieco droższy jest bogatszy GT Sport z szacunkową ceną w wysokości 140 tysięcy PLN. Trudno utrzymywać, że mówimy o niskiej kwocie, nie można jednak zapominać o tym, że w cenie mamy między innymi silnik boxer, napęd na cztery koła i dobre wyposażenie. Niezmiennie atutem jest i to, że mamy do czynienia z Subaru! Przegląd konkurencyjnych modeli 1. Skoda Octavia Kombi (123 150 PLN) - silnik 1.8 TSi (180 KM), 4x4, DSG, najwyższa wersja wyposażenia Laurin&Klement, 2. Ford Mondeo Kombi (128 200 PLN) - silnik 2.0 EcoBoost (203 KM), FWD, skrzynia automatyczna 6 biegowa, najwyższa wersja wyposażania Titanum, 3. Mazda 6 Kombi (140 900 PLN) - silnik 2.5 SKYACTIVE-G (192 KM), FWD, skrzynia automatyczna 6 biegowa, najwyższa wersja wyposażenia SkyPassion 4. Hyundai i40 Kombi (138500 PLN) - silnik 2.0 GDi (165 KM), FWD, skrzynia automatyczna 6 biegowa, najwyższa wersja wyposażenia Premium

Komentarze (0)